Tuesday, November 19, 2013

Keputusan Malaysia vs Qatar Kelayakan Piala Asia, Malaysia Tewas 0-1


Keputusan perlawanan Malaysia vs Qatar untuk kelayakan Piala Asia 2015, Malaysia tewas tipis 0-1 di Stadium Shah Alam. Dengan keputusan ini, Malaysia sudah boleh dianggap gagal melayakkan diri ke pusingan akhir Piala Asia manakala Qatar berjaya melangkah ke pusingan seterusnya. Jaringan tunggal perlawanan hadir pada minit ke-65 oleh pemain tengah Qatar, Al-Ali. Malaysia sebenarnya masih ada peluang untuk melayakkan diri sebagai pasukan tempat ke-3 terbaik dari semua kumpulan, namun ianya sangat tipis dan hanya mengharapkan keajaiban saja.

Walaupun tewas dalam perlawanan ini serta kehadiran penonton tidaklah seramai yang diharapkan, namun prestasi pasukan Harimau Malaya ada juga menunjukkan sedikit peningkatan jika dinilai dari segi taktikal. Lagipun Qatar bukanlah pasukan calang-calang. Mereka adalah pasukan piliha dan pernah masuk semifinal Piala Asia dulu. Keputusan ini sememangnya mengecewakan ramai penyokong tegar bola sepak tempatan yang sudah lama mengidamkan untuk melihat Malaysia beraksi di pentas pusingan akhir Piala Asia.

Kehadiran penyokong kurang menggalakkan di Stadium Shah Alam
Apapun, terima kasih kepada para pemain Malaysia yang nampaknya bersungguh-sungguh dalam perlawanan tadi. Nanti piala asia seterusnya, kita pasti dapat pergi final round...entah bila...

1 comments:

  1. Kita kena berfikiran positif dlm hal ni, nasib baik kalah 1-0 je, kalau kalah 4-0 camne? Kira ok la camni... kot..

    ReplyDelete

Setiap komen akan memberi backlink kepada anda. Sila komen pakai otak manusia yer...

Cerita Blogger