Thursday, November 7, 2013

Sengaja jatuhkan diri di petak penalti? Young tak sehebat Suarez

Salah satu taktik kotor untuk menang dalam sesebuah perlawanan bola sepak ialah dengan sengaja menjatuhkan diri di petak penalti kot kot boleh dihadiahkan sepakan penalti oleh si pengadil.


Inilah yang sering dilakukan oleh pemain Liverpool, Suarez, suatu ketika dulu dan memang dia diiktiraf sebagai penipu paling bijak. Tapi nampaknya helah ini juga mula diamalkan oleh pemain Manchester United, Ashley Young. Namun dia tidaklah sepandai Suarez. Malah kemungkinan besar, dia akan kena jual oleh si Moyes apabila sahaja jendela perpindahan pemain dibuka nanti.

Kalau korang tengok perlawanan antara Manchester United dengan Real Sociedad kelmarin dulu dalam saingan Liga Juara Eropah tu, memang Ashley Young yang berlakon kat petak penalti tu dah kena hukum karma. Sepakan penalti Van Persie gagal disempurnakan United. Jadi, pulanglah United dengan satu bijik mata saja. 

David Moyes pula dilaporkan sangat bengang dengan tindakan si Ashley Young ini walaupun mungkin lakonannya itu bisa membantu United untuk menang kelak.



0 comments:

Post a Comment

Setiap komen akan memberi backlink kepada anda. Sila komen pakai otak manusia yer...

Cerita Blogger