Monday, April 14, 2014

Liverpool kalahkan City, hampiri gelaran EPL musim ini

Liverpool menewaskan Manchester City 3-2 dalam perlawanan liga Perdana Inggeris paling sengit semalam. Dengan kemenangan ini, Liverpool kian hampir untuk menjuarai gelaran liga EPL musim ini. Liverpool mendahului dua gol pada separuh masa pertama menerusi jaringan Raheem Sterling pada minit ke-6 dan Martin Skrtel pada minit ke-26. Bagaimanapun, City berjaya menyamakan kedudukan pada separuh masa kedua menerusi jaringan David Silva dan gol sendiri oleh Glen Johnson. Namun jaringan Philippe Coutinho pada minit ke-78 jelas membuktikan bahawa Liverpool benar-benar dahagakan kejuraan EPL setelah menunggu selama 24 tahun.
Kesilapan Kompany membawa padah kepaga City
Namun City yang masih mempunyai kelebihan dua perlawanan masih berpeluang untuk merampas kejuaraan liga. Pengurus City, Manuel Pellegrini menegaskan bahawa pasukannya tetap optimis dan akan berlawan habis-habisan dalam enam lagi baki perlawanan.

Selain City, Chelsea yang sedang menduduki tangga kedua liga juga berpeluang cerah untuk memenangi liga EPL musim ini. Kunjungan Chelsea ke Anfield untuk menentang Liverpool pada 27 April ini pastinya akan menjadi titik penentuan kepada kejuaraan liga.

All the best to Liverpool. You'll Never Walk Alone..

Lagi Info Menarik:

0 comments:

Post a Comment

Setiap komen akan memberi backlink kepada anda. Sila komen pakai otak manusia yer...

Cerita Blogger