Saturday, December 22, 2012

Cristiano Ronaldo tidak akan meraikannya jika dia menjaringkan gol menentang Manchester United

Cristiano Ronaldo, bekas pemain sayap Manchester United, berkata beliau tidak akan meraikannya jika dia menjaringkan gol menentang Manchester United dalam  pusingan kalah mati  Liga Juara-Juara-16 terakhir apabila Real Madrid diundi menentang Manchester United.
 
Ronaldo, yang menghabiskan enam musim di Old Trafford sebelum berpindah ke Santiago Bernabéu pada tahun 2009, menambah bahawa dia "sangat" rindukan pengurus Ferguson.
 
"Saya tidak akan meraikan jika saya menjaringkan gol menentang United," Ronaldo memberitahu akhbar Sepanyol AS. "Saya masih bercakap dengan Ferguson. Saya sangat rindukan dia, dan saya rindukan Manchester United, saya berasa sangat baik di sana, ia adalah seperti sebuah keluarga.
 
"Saya mempunyai enam tahun yang hebat di sana dan saya masih berkawan dengan rakan-rakan sepasukan saya.Saya berterima kasih kepada Manchester United kerananya saya di sini bermain untuk Real Madrid. Tanpa mereka, saya tidak akan menjadi pemain seperti hari ini."
 
Sementara itu, Ferguson, bergurau pada hari Jumaat, "Kontrak dengan Real kami adalah bahawa dia tidak boleh bermain menentang kami," sambil berseloroh pada sidang akhbar.
 
"Apabila dia datang ke padang di Old Trafford, dia akan mendapat sambutan yang besar, selepas itu mereka boleh boo dia seberapa banyak yang mereka suka.
 
"Anda perlu ingat, dia datang ke sini ketika berumur 17 tahun dan membangunkan dirinya menjadi pemain bola sepak yang hebat.
 
"Kami bangga kerana dia pernah bermain dengan kami selama 6 tahun. "Beliau sentiasa mempunyai keinginan untuk pergi ke Real Madrid pada suatu ketika dalam kerjayanya dan kami membantu beliau dalam perjalanan itu," tambah Ferguson.
 
"Dia berbesar hati dan melakukan sesuatu yang hebat untuk kami dan kemudian pergi dengan restu kami.
 
Sumber: The Telegraph

0 comments:

Post a Comment

Setiap komen akan memberi backlink kepada anda. Sila komen pakai otak manusia yer...

Cerita Blogger