Thursday, December 20, 2012

Pertembungan Gergasi!! Milan vs Barca, Real vs United


Real Madrid dan Manchester United, pemenang terbayak dari Sepanyol dan juara Inggeris, akan bertembung untuk layak ke suku akhir dalam saingan Liga Juara-juara Eropah, manakala AC Milan pula akan berhadapan dengan Barcelona dalam satu lagi pertemuan gergasi bola sepak Eropah.

Pengarah Real Madrid, Emilio Butraguena, mengulas, "saya merasakan bahawa para peminat sangat teruja dengan undian ini. Ia merupakan satu undian yang sangat menarik. Manchester United adalah pasukan yang hebat dan mereka mempunyai jurulatih yang sangat baik. Sir Alex Ferguson tahu apa nak buat. Ia akan menjadi sangat sengit tetapi kami adalah Real Madrid. Kami akan melakukan yang terbaik."

Dalam pertemuan musim lalu, Barcelona seri dengan AC Milan pada pertemuan timbal balik pertama di Milan tetapi Lionel Messi menjadi penyelamat ketika Barcelona menang 3-1 di Camp Nou dan meletakkan mereka ke separuh akhir.

Berikut merupakan undian penuh pusingan kalah mati 16 pasukan terakhir Liga Juara-juara Eropah (UEFA Champions League) musim 2012/2013:

Galatasaray vs Schalke
Celtic vs Juventus
Arsenal vs Bayern Munich
Shakhtar Donetsk vs Borrusia Dortmund
AC Milan vs Barcelona
Real Madrid vs Manchester United
Valencia vs Paris Saint-Germain
Porto vs Malaga

Perlawanan timbal balik pertama akan diadakan pada 12, 13, 19, dan 20 Februari 2013 manakalah timbal balik kedua akan diadakan pada 5,6,12, dan 13 Mac 2013. Perlawanan akhir Liga Juara-juara Eropah 2012/2013 akan diadakan di Stadium Wembley pada Sabtu 25 Mei 2013.

Sumber: www.fifa.com

0 comments:

Post a Comment

Setiap komen akan memberi backlink kepada anda. Sila komen pakai otak manusia yer...

Cerita Blogger