Wednesday, January 1, 2014

Isu Rasuah KLFA, pemain dakwa dirinya dianiaya

Rasuah! Itulah penyakit kronik yang bukan sahaja melanda politik Malaysia. 'Penyakit berjangkit' ini memang sangat sukar dibendung bila ianya turut melanda sukan bola sepak negara. Sejarah sudah membuktikan bagaimana rasuah merosakkan prestasi sukan bola sepak kita. Lebih kritikal dari penyakit 'AIDS'..fuh!!

Fadhlulah Yunsifar
Kuala Lumpur: "Saya tidak akan berdiam diri!” Itu reaksi pemain pertahanan Kuala Lumpur, Fadhlullah Yunsifar, salah seorang pemain yang dikenakan hukuman gantung seumur hidup dan didenda RM20,000 oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) atas dakwaan menerima rasuah dan mengatur perlawanan. 

Fadhlullah dan beberapa pemain lain kini dalam proses perbincangan dengan peguam masing-masing untuk mengambil tindakan mahkamah ke atas Persatuan Bola Sepak Kuala Lumpur (KLFA) kerana menyebabkan mereka dihukum atas sebab teknikal, bukan dibuktikan bersalah. 
Saya langsung tidak dimaklumkan nama terbabit dengan tuduhan ini, sedar-sedar saya sudah digantung seumur hidup. Takkan saya nak menerima keputusan ini sedangkan saya tidak diberikan peluang membela diri,” Fadhlulah, pertahanan Kuala Lumpur

Pemain Kuala Lumpur berusia 26 tahun iu mendakwa langsung tidak mengetahui dirinya didakwa sehinggalah melihat laporan BH Sukan pada 21 Disember lalu.

“Saya langsung tidak dimaklumkan nama terbabit dengan tuduhan ini, sedar-sedar saya sudah digantung seumur hidup.

“Takkan saya nak menerima keputusan ini sedangkan saya tidak diberikan peluang membela diri,” kata Fadhlulah yang kini terpaksa menanggung akibat tidak dapat lagi meneruskan kerjaya sebagai pemain atau membabitkan diri dalam sebarang aktiviti berkaitan bola sepak anjuran FAM. - Bharian

0 comments:

Post a Comment

Setiap komen akan memberi backlink kepada anda. Sila komen pakai otak manusia yer...

Cerita Blogger